Pensionärslivet

Ibland känns det som att jag lever ett pensionärsliv. Jag syfter inte bara på de faktum att jag följer På spåret nästintill slaviskt eller att jag för någon vecka sedan köpte Hemmets Journal för korsordens skull (!). Nej, jag tänker också på min utbildning. Nästan "alla" klagar på att de har fullt upp med en massa tentor och plugg hela tiden, men så känner inte jag! Visst, några gånger per termin har man mycket att göra och då kan jag ha fullt upp några dagar. Men på det stora hela känns det som att jag är en pensionär som är aktiv i en förening och går på intressanta möten (föreläsningar och seminarier) några gånger per vecka. Efteråt träffas vi och fikar. Ja, så lever jag och jag klagar inte! C-uppsatsen väntar runt hörnet och då blir det nog andra bullar...

Kommentarer
Postat av: Daniela

Oj, vad kul att du har börjat skriva igen :) Keep it up! När kommer du till Åland nästa gång?

2010-01-26 @ 00:17:53
URL: http://vivaladaniela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0