Pinsamheter

Okej, jag ger bloggen ett till försök! Ska försöka uppdatera lite då och då.

Den nya kursen verkar intressant. Vi ska få jobba med olika fall och se på dem från flera perspektiv. Kursen innehåller också en del filosofi och det gillar jag! Idag på första seminariet skulle vi presentera oss kort. Det finns en till ålänning i min klass så läraren frågade om vi kände varandra. Jag sa nåt om att jag tror att jag har sett henne på Rosella, men hon kände inte igen mig alls. Kul med en ålänning i klassen i alla fall, har ju bara sett dem i korridorerna förut.

Kom att tänka på pinsamheter. Ibland kan jag mitt i allt få en ångest-känsla över något pinsamt jag sagt eller gjort, trots att det var flera år sedan det hände! Jag vet att det är otroligt onödigt och slöseri med energi, för det är väl knappast någon annan som går och stör sig eller skrattar åt det jag sagt eller gjort. Och om de gör det, så kan jag ju ändå inte göra något åt det. Jag borde verkligen försöka ändra mina tankevanor. Joel sa något klokt om pinsamheter, han menar att en situation inte blir pinsam om inte den som gjort det pinsamma själv tycker att det är pinsamt. Det är ju ofta reaktionen hos den som gjort bort sig som avgör om andra uppfattar det som pinsamt eller inte. Så i framtiden tänker jag i sådana situationer behålla lugnet och låtsas som det regnar!


Kommentarer
Postat av: Malin

Man tror att man ska veta vem typ alla ålänningar är, men kanske åland är större än man tänker ändå :)

2010-01-20 @ 21:31:34
Postat av: Camilla

Åland är ju väldigt litet, men jag har märkt när jag kollar på bilder på facebook att det finns ålänningar som jag inte känner igen. Skönt att man inte vet vem precis alla är i alla fall! :)

2010-01-20 @ 22:15:16
Postat av: sanne

Camilla, jag säger bara: DU MÅST BLOGGA! Och du, pinsamheter som hände för länge sen, det ska man bara skratta åt, och förövrigt, bra sagt av Joel =)

2010-01-21 @ 16:43:05
Postat av: Camilla

Sanne: Nu när jag vet att jag har några supporters kännner jag mig lite peppad för att blogga igen ;) Hittade förresten din nya blogg för nån vecka sen, kul att läsa vad sysslar med!

2010-01-21 @ 17:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0