Tjuvlyssnat...

Jag älskar att tjuvlyssna på folk! Tyvärr är jag inte så diskret av mig, har märkt att jag ofta stirrar på de som pratar eller halvt vänder mig om för att höra bättre... Men konstigt nog brukar ingen titta åt mitt håll i alla fall! Hursomhelst tänkte jag dela med mig av tre konversationer som jag tjuvlyssnat till under den senaste veckan. De har alla gemensamt att det inte innehåller speciellt intelligenta kommentarer.

Konversation 1, två kvinnor i 30-års ålder (K1 och K2)

K1: Jag är verkligen jättedålig på huvudstäder och sånt! Borde man inte kunna sånt?

K2: Jag med! Men det är ju bara att googla eller så.

K1: Berlin t.ex. Är det en huvustad?

K2: Jag vet inte! Ligger det i Tyskland eller Österrike?

K1: Tyskland tror jag... Vänta lite, nu blev jag osäker!

K2: Jag sms:ar 118118 och frågar.

Konversation 2 pappa och liten son (P och S)

S: Pappa, vad betyder den där skylten?

P: Menar du den gula triangeln med röd kant? (Pekar på skylten för väjningsplikt). Jag tror att den betyder att man inte får parkera där.


Konversation 3 ung man och äldre kvinna (UM och ÄK)


ÄK: Hur är det med din bror? Har han familj?

UM: Ja han har två små barn. Han är tillsammans med en åländska så barnen kommer att bli tvåspråkiga.


Kommentarer
Postat av: Daniela

Hahaha, vad roligt att läsa! Förlåt mig nu, men vad folk är okunniga :) Jag hoppas att pappan i den andra konversationen inte har körkort..!

2010-02-11 @ 20:46:41
URL: http://vivaladaniela.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vi får ju hoppas att han inte har körkort! Men det är ju en av de vanligaste skyltarna så man brukar väl känna till den ändå (trodde jag i alla fall)?

2010-02-11 @ 21:45:02
Postat av: ingegerd

ha ha dom va roliga!!! :) Trevlig helg!!

2010-02-12 @ 11:09:15
Postat av: Malin

hahahah!

2010-02-12 @ 15:19:19
URL: http://www.malinder.blogspot.com
Postat av: Erica

HAHA, den sista var bäst!

2010-02-15 @ 22:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0