Lite svammel

Jag är trött. Somnade efter tolv och vaknade 05.20 imorse av någon underlig anledning. Jag har i några veckor en paus från mitt vanliga "pensionärsliv" eftersom jag är på praktik. Var med på ett möte idag där man diskuterade en del saker som jag nyligen läst om. Kände plötsligt att jag kommit ganska långt i utbildningen och att jag faktiskt vet rätt mycket, jag hänger liksom med i de pedagogiska diskussionerna! Men så går jag ju faktiskt den nästsista terminen också.

Joel har ju nu flyttat till Strandnäs och lämnat "my hoods". Så nu blir jag också en Strandnäsare när jag är på Åland. Men Västernäsare i själ och hjärta förstås. I alla fall så råkade jag tappa en av hans reservnycklar för en sisådär tre, fyra år sedan. Nu när han har lämnat tillbaka nycklarna visade det sig att de måste byta ut låset och det kostar 164 euro! Bittert.

P.S Britt, du som har koll: skriver man Västernäsare eller västernäsare?

Kommentarer
Postat av: Britt

Hej! Litet v, har även konsulterat en språklärare här.

Britt

2010-02-03 @ 07:28:29
Postat av: Daniela

Så bra, så bra :)

2010-02-04 @ 09:52:46
URL: http://vivaladaniela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0