Lite tankar

Idag har jag varit "ledig"... Har gjort lite ärenden, varit till skolan och fikat och lånat böcker av en kompis, tvättat och promenerat. Så mycket mer hinner man (läs jag) inte med på en dag. Man måste ju vila lite mellan varven... Nämen seriöst, jag fattar inte hur vuxna människor orkar med att ha exempelvis tre barn, heltidsjobb, hus, sommarstuga, hund och katt etc... När jag blir "stor" ska jag skippa några av de där sakerna i alla fall. I dagsläget har ju fullt sjå med att klara av att ta hand om mig själv och mina tre krukväxter typ...

Att plugga är faktiskt riktigt roligt!  Man träffar en massa olika människor, är mycket ledig och så lär man sig intressanta saker... Hm, det sista lät lite nördigt men strunt samma! Som det känns nu längtar jag inte alls till arbetslivet... Tycker till och med om att skriva hemtentor för till fället. Det bor alltså en liten pluggnörd i mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

...skippa hunden & katten och huset;)

(=modellinlärning, eller???)

Varma vårhälsningar av fasterN

2009-05-10 @ 21:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0